۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

دموکراسی می گوید : رفیق حرفت را خودت بزن ،نانت را من می خورم!

مارکسیسم می گوید: نانت را خودت بخور ، حرفت را من می زنم!

فاشیسم می گوید : نانت را من میخورم ، حرفت را هم من می زنم ، تو فقط برای من کف بزن!

اسلام حقیقی می گوید: نانت را خودت بخور ، حرفت را هم خودت بزن ، من برای اینم که به حق برسی!

اسلام دروغین می گوید:تو نانت را بیاور بده به ما،ما قسمتی از آن را جلویت می اندازیم و تو حرف بزن ... اما حرفی را که ما می گوییم! 

                                                (دکتر علی شریعتی)


۸ نظر:

صهبا گفت...

سلام . جالب بود !
اندر فواید امتحان این است که ادم را فیلسوف میکند !

ناشناس گفت...

nice

جام مي گفت...

سلام دوست مهربون من
مطلب جالبي بود با اينكه بسياري از نوشته هاي مرحوم شريعتي رو خوندم ولي اين مطلب زيبا رو تا بحال نديده بودم.
اگر زنده ياد شريعتي الان زنده بود حتما مي گفت:
اسلام دروغين ميگويد: نانت را ما به ديگران ميدهيم چرا كه چراغي كه به لبنان و فلسطين رواست اصلا به يافت آباد و حلبي آباد روا نيست
تو هم همينكه نفس ميكشي بايد روزي هزار بار خدا رو شكر كني....

جام مي گفت...

سلام دوست مهربون من
مطلب جالبي بود با اينكه بسياري از نوشته هاي مرحوم شريعتي رو خوندم ولي اين مطلب زيبا رو تا بحال نديده بودم.
اگر زنده ياد شريعتي الان زنده بود حتما مي گفت:
اسلام دروغين ميگويد: نانت را ما به ديگران ميدهيم چرا كه چراغي كه به لبنان و فلسطين رواست اصلا به يافت آباد و حلبي آباد روا نيست
تو هم همينكه نفس ميكشي بايد روزي هزار بار خدا رو شكر كني....

Mehrab گفت...

سلوی گرامی سلام
عبارت زیبایی است ولی شریعتی با ایدئولوژیک کردن اسلام گرچه مقدمات انقلاب را فراهم کرد ولی اسلام ایدئولوژیک معلوم نیست همان اسلامی باشد که ایشان از آن به اسلام ناب یاد می کنند.

سلوی گفت...

صهبا جونم ممنونم! ولی شما دیگه چرا؟ شما که می دونین ما مادرزادی فیلسوفیم و امتحان و غیر امتحان نمی شناسیم! ;)

جام می عزیز ممنونم که به وبلاگم سر می زنید.

استاد مهراب گرامی حرفتان کاملا صحیح است ولی خوب... این عبارت به دلم نشسته بود و اینجا هم آوردمش! ممنونم که سر می زنید.


ناشناس جان ، Thank You!

mehrab گفت...

سلام. شما باید خیلی گرفتار امتحان باشید که دیر به دیر آپ می کنید. خوبه درس بخوانید.

ناشناس گفت...

اسلام حقیقی دیگه چه صیغه ای هست . بعد از سی سال می گویید که این ها رو که دیدید حقیقی نبود حالا نوبت حقیقی اش است . ضمنا چنین برداشتی از مارکسیسم عین بی سوادی هست . حالا هر کی که گفته مهم نیست اصلا !