۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

کیک یخچالی با بیسکویت!






این دستور رو از وبلاگ مطبخ رویا برداشتم و البته با مقداری تغییر موفق شدم که درستش کنم!در کل بسیار خوشمزه تر از اونی که فکر می کردم از آب دراومد! نیاز به فر و مشکلاتی از قبیل پف نکردن و اینا رو هم نداره و کافیه اراده کنین و نیم ساعت وقت بذارین تا یه عصرونه خوشمزه داشته باشید!




مواد لازم:



  • بیسکویت ساده پتی بور: دو بسته


  • شیر :دو لیوان



  • زرده تخم مرغ :دو عدد



  • شکر :یک پیمانه



  • پودر کاکائو: یک و نیم قاشق غذا خوری

  • نسکافه: نیم قاشق غذاخوری



  • شکلات تخته ای رنده شده :۱۰۰گرم



  • نشاسته ذرت :دو قاشق غذاخوری سرپر



  • خامه :یک دوم پیمانه



  • پودر ژلاتین یک و نیم ق.غ سرپر



  • آب سرد :یک دوم پیمانه


  • طرز تهیه:


    قبل از شروع به ترکیب مواد کیک،یه قالب مناسب انتخاب می کنیم و کف ودیواره قالب را با فویل یا کیسه فریز می پوشانیم و بعد بیسکویت های پتی بور رو کف قالب می چینیم .اگه قالبتون دایره ای بود برای کناره های قالب بهتره بیسکوییت را به شکل کناره های قالب در بیاورید. (این مرحله برای این در اولویت قرار می گیره که کرمی که بعد آماده می کنین باید تا داغه روی بیسکوییت ها ریخته بشه والا خوب از آب در نمیاد!) حالا...


    1. اول شیر سرد و پودر کاکائو و نشاسته ذرت ونصف شکر رو خوب مخلوط می کنیم تا کاملا تو شیر حل بشه و بعد روی حرارت می گذاریم و هم می زنیم تا یه کم غلیظ شه!


    2. پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط می کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کنه وبعدش به روش بن ماری روی بخار کتری قرار میدیم تا ژلاتین حل بشه


    3. زرده تخم مرغ و مابقی شکر را با چنگال می زنیم تا کمی سفید وکشدار بشه .


    4. زرده رو به مخلوط شیر ونشاسته اضافه می کنیم .در این مرحله به سرعت هم می زنیم تا زرده نبره (حرارت باید ملایم باشه )و بعد شکلات رنده شده رو به آن اضافه می کنیم و وقتی شکلات حل شد مایه رو از روی حرارت بر می داریم وصبر می کنیم کمی داغی ان کم بشه و سپس ژلاتین حل شده وخامه رو هم بهش اضافه می کنیم .


    5. حالا از کرمی که درست کردید روی بیسکویتها می ریزیم. (همون طوری که اولش گفتم، کرم باید داغ باشه تا بیسکویت ها رو نرم بکنه واین نکته خیلی مهمه .یعنی بهتره قبل از شروع کار بیسکویت ها در قالب چیده شده باشن)


    6. لایه بعدی بیسکویت را در خلاف جهت لایه قبلی می چینیم ومجددا روی آن کرم می ریزیم.


    7. من خودم کلا 4 لایه بیسکویت چیدم ولی شما بسته به علاقه و ارتفاع قالبتون می تونین ادامه بدید! لایه آخریم باید بیسکویت باشه ودیگه رویش کرم نمی ریزیم .


    8. کیک رو حدودا دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا خودش را بگیره


    9. دسر رو روی ظرف مورد نظر بر می گردونین و فویل یا پلاستیک رویش رو برمی دارین.



    برای تزیین روی کیک می تونین از شکلات آب شده یا پودر کاکائو و ... استفاده کنین! من که خودم روش پودر کاکائو پاشیدم و مربا و خلال پسته!

    به امتحانش می ارزه... نوش جون!

    ۹ نظر:

    mehdi گفت...

    دایی جان ارتفاع قالب من صفره چند تا بیسکویت می تونم بذارم !

    مطبخ رویا گفت...

    ممنون دوست خوبم از اینکه من را لینک کردید .من هم با اجازه در اولین فرصت شما را لینک می کنم .

    Echo گفت...

    !hmmm... Yummy

    سمیه گفت...

    خیلی خوشگل شده دوست جون
    دستت درد نکنه ولی فکر نکنم من از پس این کارها بربیام.

    golnaz گفت...

    Wooooooooooooooooow
    salvaaaaaaaa
    chi shodeeeeeeeee
    manam mikham
    kolan deser ba biscuit petibur kheili khoshmaze mishe:)

    Unknown گفت...

    ey baba.bizi charmir evlana.cake ahsi goyur.davat ela ba!tahjaza oturup bibela cake yemoon ki!

    ati گفت...

    کجایی مهندس؟ دلم برات تنگیده

    سلوی گفت...

    دایی عزیز شمادر مرحله ماقبل اول سعی کن ارتفاع قالبت رو ببری بالا!

    ممنون رویا جونم... خوشحالم کردی.

    سمیه خانم یه کم اعتماد به نفس بد نیست! گفتم که این کیک خیلی سادست و مشکلات کیک های دیگه رو نداره... کافیه اراده کنین!

    مرسی گلییییییییییییییییی!

    سلوی جونم ما در خدمتتیم! شما کم پیدا شدین و یادی ار ما نمی کنین...

    ممنون از echo و ati !

    ناشناس گفت...

    سلام با تبادل لینک موافقی