۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

افسوس و صد افسوس...

بازار تبریز ... بزرگترین بازار سرپوشیده جهان... که در شرف ثبت جهانیه... چهار شنبه آتیش گرفت!
ما که میونه ی خوبی با تلویزیون نداشتیم و الانم که اصلا نداریم! ولی به نقل یکی از دوستان :

"چهارشنبه، دست بر قضا، 13 آبان هم بود… کاشف به عمل اومد که یه بنده خدایی تو بازار تبریز -که سال بعد، یعنی 2010 قراره جزو آثار یونسکو ثبت بشه و از قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده و همینطور بزرگترینشون از نوع مسقف با آجر تو دنیا هست- داشته یه چراغ علاالدین روشن می کرده، یهویی 120 تا مغازه رو به آتیش می کشه! خوب اینه دیگه این همه بابا برقی و بابا گازی و اینا میان نکات ایمنی رو توضیح می دن، شما گوشتون بدهکار نیست بی دقتی می کنین، آخر و عاقبتش همین می شه!

پنجشنبه اخبار نیمروزی شبکه 1، بعد از کلی خبر از گوشه و کنار ایران و جهان و فلسطین و عراق و پاکستان و افغانستان، یه 30، 40 ثانیه ای رو اختصاص داد به این که بگه بازار تبریز آتیش گرفت و با تلاش مسئولین بعد از 6 ساعت، نهایتا آتیش خاموش شد و 120 مغازه دود شدن…هنر خلاصه گویی همینه دیگه؛ همه که مثل من نمی تونن این همه حرفو یه ریز بگن؛ خبر رو باید مختصر و مفید گفت و زیاد وارد جزئیات نشد…"
به نقل از وبلاگ نیکو جونی

شنیده های شخصی هم حاکی است که محل حادثه در بخش موسوم به "ایکی قاپیلار" بوده متاسفانه... و علتشم فرو ریختن یک قفسه اسپری روی چراغ علاالدین روشن بوده و بقیه شو خودتون حدس بزنید دیگه...

۳ نظر:

سلوی گفت...

!!!!!!

goly گفت...

!!!!

سلوی گفت...

گلی جان از قدیم و ندیم گفتن : نابرده رنج، گنج! میسر نمی شود
مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

همین طور : جوینده یابنده بود + توانا بود هرکه دانا بود و ...